Полезни съвети

Полезни съвети

5 съвета как да започнете да си търсите работа

  1. Отговорете си на няколко ключови въпроса – коя е мечтаната работа за Вас, в кой сектор искате да работите, в какво сте добри, какво обичате да правите, кой би бил идеалният работодател за Вас.
  2. Изчистете профила си в социалните мрежи – работодателите обичат да проверяват кандидатите за работа в интернет.
  3. След това потърсете подходяща за Вас позиция в сайтове за работа и интернет страниците на различни компании.
  4. Отидете в агенция за подбор на персонал, регистрирайте се в бюрото по труда и намерете форуми, групи и социални мрежи, които да ви помогнат в търсенето на позиции за работа.
  5. И най-важното - кажете на всичките си приятели, че си търсите нова работа,защото 75% от свободните позиции се попълват чрез мрежата от лични контакти

5 съвета как да напишете атрактивно мотивационно писмо

  1. Използвайте официален образец за своето мотивационно писмо. Може да намерите много темплейти и примери в интернет.
  2. Не преповтаряйте информацията от автобиографията си. Използвайте мотивационното писмо, за да изразите лично отношение, като опишете какво по-конкретно в позицията Ви кара да кандидатствате за нея и кои ценности на компанията съвпадат с Вашите.
  3. Напишете мотивационното си писмо според позицията, за която кандидатствате. По свой начин опишете опита и квалификациите си според посочените изисквания за конкретното свободно място.
  4. Използвайте мотивационното писмо, за да блеснете сред останалите кандидати, като покажете, че сте точният човек за позицията.
  5. Покажете каква добавена стойност ще внесете в компанията, като включите в мотивационното си писмо постиженията от миналото, с които се гордеете най-много и които имат пряка връзка с позицията, за която кандидатствате.

5 съвета за успешно интервю

  1. Колкото повече знаете, толкова по-комфортно ще се чувствате. Също така разберете с кого точно ще се срещнете на интервюто, за да можете да го поздравите по име.
  2. Мислете, преди да отговорите. Слушайте внимателно какво точно Ви пита интервюиращият, направете пауза за две-три секунди, за да съберете мислите си, и тогава отговорете. Отговорете на всеки въпрос ясно, но не говорете излишни неща. Покажете, че се чувствате комфортно, като правите кратки паузи.
  3. Покажете, че сте дружелюбен и заинтересован. Настанете се удобно с лице към събеседника. Използвайте ръцете си по естествен начин - когато се говори, те не трябва да са кръстосани пред гърдите. Наведете се леко напред и поддържайте постоянен контакт с очи, докато говорите и слушате.
  4. Покажете позитивна нагласа и ентусиазъм за работа. Дори ако имате възможност, не казвайте нищо негативно за бившия си работодател или компанията, в която работите или сте работили.
  5. В края на интервюто изразете своята благодарност.

5 съвета след интервюто за работа

  1. Преди да се разделите с интервюиращия, попитайте какви са следващите стъпки и кога да очаквате обратна връзка за резултата от интервюто.
  2. След като се приберете вкъщи, изпратете благодарствен имейл на човека, който Ви е интервюирал. Това ще Ви постави на предна линия в неговото съзнание и ще Ви даде възможност да повторите причините защо сте подходящ кандидат за позицията.
  3. Помислете как е минало интервюто от Ваша гледна точка. Притеснявахте ли се? Затрудни ли Ви някой въпрос? Какво можете да научите от интервюто, за да се представите още по-добре на следващото?
  4. Ако нямате отговор след уточнената дата, не се страхувайте да поемете инициативата в свои ръце и се обадете в отдел „Човешки ресурси“. Кажете кой сте, за коя позиция сте кандидатствали, кога сте имали интервю и че горещо се интересувате кога ще вземат решение. Това отново е възможност да им напомните защо сте добър кандидат.
  5. Не губете кураж, ако не Ви одобрят за позицията, а помолете за съвет как бихте могли да подобрите представянето си на следващото интервю и продължете да изпращате автобиографията си за други свободни работни места.

5 съвета за успешно второ интервю

  1. Ако Ви поканят на второ интервю, това означава, че сте с една стъпка по-близо до мечтаната работа. Първото интервю обикновено акцентира върху това дали бихте се вписали в работната среда и етика на компанията, докато второто установява дали сте най-добрият кандидат за позицията.
  2. Сега е времето да проучите още по-детайлно компанията и да си подготвите списък с много въпроси, които да зададете.
  3. Също така помислете как сте се представили на първото интервю, за да избегнете грешките, които може би сте направили. Не забравяйте да си подготвите отговори на по-специфични въпроси, свързани с личността Ви и определени меки и твърди умения.
  4. Когато Ви поканят на второ интервю, опитайте се да разберете как точно ще протече то и кой ще присъства на него. Отидете 5-10 минути по-рано, за да имате време да се настроите психически и да избегнете излишния стрес. Облечете се подходящо и бъдете усмихнат.
  5. Не забравяйте да си подготвите примери за постигнати резултати в професионалната ви кариера през годините, с какво сте допринесли за предишния си работодател и с кои постижения се гордеете най-много.

5 съвета преди да приемете оферта за работа

  1. Поздравления – имате предложение за нова работа! Но преди да го приемете, задайте си въпроса дали наистина сте готови за нея.
  2. Обмислете сериозно предложението, като се запитате дали организационната култура на бъдещия Ви работодател отговаря на Вашите ценности, новата позиция предоставя ли възможности за придобиване на нови знания и умения и отговаря ли на кариерните Ви цели.
  3. Попитайте какво точно включва месечният пакет – компанията предлага ли допълнителни здравни осигуровки, ваучери за храна, намаления за спортни зали?
  4. Не се страхувайте да преговаряте, ако това се наложи.Разберете каква е цената Ви, като проверите в интернет нивата на заплащане във Вашия сектор. Не забравяйте да калкулирате в нея колко години стаж имате, какво е Вашето образование, умения, квалификации и сертификати, колко дълго ще Ви отнеме да пътувате до работното място.
  5. Бъдете наясно какво точно искате и търсите. Независимо от пазарната информация за нивата на заплащане, може да имате допълнителни разходи, които искате да покриете. Трябва да решите дали бихте направили компромис, ако предложението за работа включва допълнителни придобивки като повече почивни дни, фирмен транспорт, гъвкаво работно време и други.

5 съвета как да се завърнем отново на пазара на труда

  1. Поддържайте актуални знанията си за сферата, в която бихте искали да работите. Използвайте интернет за проучвания и прочетете повече за работата, която бихте искали да имате.
  2. Актуализирайте автобиографията си. Ако вече имате CV, актуализирайте го постоянно. Ако все още нямате, направете си. Автобиографията е кратка информация за Вашия опит, умения и развитие. Акцентирайте върху опита и задълженията си, приоритизирайте информацията. Не допускайте грешки - лошата граматика прави лошо впечатление
  3. Актуализирайте постоянно уменията си.Следете новите изисквания и умения в областта, в която искате да работите. Личната инвестиция в образование е ценен фактор за бъдещия Ви работодател.
  4. Един възможен мост към нова работа е доброволният труд, който сте положили. Бяхте ли отговорен за набиране на средства към някакъв фонд? Менажирали ли сте група от хора? Трябва да включите подобни постижения в автобиографията си.
  5. Можете да се върнете на пазара на труда! Трябва да вярвате в себе си. Припомнете си и напишете защо и какво ви е харесвало (и в какво сте били успешни) на предишните Ви работни места. Това все още го можете, това сте Вие! Сега запишете нещата, които можете да направите, за да сте по-уверен в себе си (разговори с други хора, четене на книги и списания, обучения и курсове и т.н.).

5 съвета как да напишем адекватно CV

  1. Подгответе вашата автобиография.Автобиографията е кратка информация за Вашия опит, умения и развитие. Автобиографията може да Ви спечели работата, която желаете, или да Ви попречи да стигнете до нея.
  2. Акцентирайте върху опита и задълженията си, приоритизирайте информацията.
  3. Автобиографията трябва да се чете лесно.Форматирайте я така, че да бъде приятна и лесна за разбиране и четене. Не допускайте грешки - лошата граматика прави лошо впечатление. Вашата автобиография трябва да е кратка, точна и вярна и в подходящия формат.
  4. Адаптирайте автобиографията си.Адаптирайте Вашето CV, за да е подходящо за позицията, за която кандидатствате. Това означава да промените основната цел във Вашата кариера и последователността на постиженията си. Основната цел е да откроите на преден план какво ви прави точният кандидат за търсената позиция. Убедете работодателя , че имат нужда точно от Вас.
  5. Прегледайте и прочетете автобиографията си внимателно още веднъж. Добра идея е да помолите и някой друг също да я прегледа - не бихте искали да развалите доброто първо впечатление заради някоя правописна грешка.

5 съвета как да слушате ефективно

  1. Фокусирайте изцяло вниманието си към Вашия събеседник. Можете да покажете внимание, като се наведете напред и поддържате визуален контакт с говорещия.
  2. Воденето на записки ще Ви помогне да запомните кой какво е казал, както и да си припомните нещо, ако имате нужда от допълнителни разяснения.
  3. Когато задавате адекватни въпроси, показвате, че чутото Ви интересува. Те Ви помагат и да уточните и потвърдите чутото, за да избегнете недоразумения.
  4. Изчакайте пауза в разговора, за да зададете въпроса си, вместо да прекъснете събеседника си, докато говори. Дори да искате да направите важна забележка, изчакайте удобен момент за това.
  5. Най-добрият начин да потвърдите, че разбирате, е да дадете обратна връзка за това, което сте чули. Можете да кажете „ Ако разбрах правилно....“ и да повторите чутото.