ПОКОЛЕНИЕ Z ТЪРСЯТ ГЪВКАВОСТ И ЯСНА КОМУНИКАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО
Back

ПОКОЛЕНИЕ Z ТЪРСЯТ ГЪВКАВОСТ И ЯСНА КОМУНИКАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО

Фактори при избора на работодател 

При избора на работодател, трите най-важни аспекта за генерация "Z" са високите възнаграждения (45.3%), придобиването на знания и умения (39.8%) и възможността за гъвкаво работно време (39.6%). Тези резултати отразяват приоритетите на младите таланти, които търсят справедливо заплащане, възможности за лично и професионално развитие и баланс между работа и личен живот.  

Подреждайки възможността за гъвкаво работно време толкова високо в скалата, е ясен сигнал, че поколение "Z” ценят свободата да организират работните си ангажименти и целенасочено биха търсили такива, които ще им позволят да постигат баланс между работата и личния живот. 

Качества, които младите търсят в своите бъдещи ментори и ръководители 

По отношение на качествата, които анкетираните търсят в своите бъдещи ментори или преки ръководители, челната тройка включва: Компетентност на ментора (40%), Умението да се вслушва в мнението и предложенията на екипа (39.2%) и Директната и открита комуникация (37.2%). Данните ясно сигнализират, че младите таланти търсят ментори, който разполага със знания и опит в съответната област и могат да им предостави ценни насоки и ръководство, но и които са отворени към идеите на екипите и колегите си.  За да създадат подобна работна атмосфера, работодателите следва да обучават екипите си в посока ефективна комуникация и да наложат прозрачността като ценност в компаниите. 

Професионална насока 

Като най-предпочитани професионални насоки анкетираните са посочили дигиталният и общ маркетинг, както и ИТ и графичен дизайн. Интересен резултат е също, че 11.8% от отговорите посочват "Все още не знам", което може да отразява нерешителността или неувереността на младите хора относно техните професионални предпочитания в динамичния пазар на труда. 

Какво означават данните за компаниите и каква рамка на действие очертават те за работодатели, които целенасочено се стремят да привлекат млади таланти, коментирахме с представители на част от тазгодишните ни партньорите - Тук-Там, Mentor the Young, JA, AIBEST, в последния епизод на подкаста ни HR Navigator – Gen Z. Архитектите на новия работен свят.  

Благодарим и на останалите ни парнтьори AIESEC Bulgaria и Rotaract Bulgaria за подкрепата да достигнем максимален брой представители на генерация Z.  

Пълните резултати от проучването може да намерите тук:

Student-Study-2023-BG.pdf

Други новини

h22025

Стратегии за стабилност и задържане: Заплати, допълнителни придобивки и бонуси - тенденции (SATR H2/2025)

Българските работодатели продължават да адаптират своите стратегии спрямо динамиката на пазара на труда, фокусирайки се върху конкурентността на…
сс

Кариерните очаквания на младите таланти - Student Study 2025

За пета поредна година проведохме проучването Student Study 2025, посветено на кариерните нагласи и очаквания на младите хора. В периода май–юни…
1305

Бизнес среща „България среща Индонезия: Внос на работна сила“

На 13 май в Хотел Хилтън се проведе специална бизнес среща, организирана от Manpower България, в партньорство с Binamandiri и Посолството на…
loading-gif