nmf
Back

Manpower Bulgaria и НМФ: Мост между младежкия сектор и бизнеса в подкрепа на дългосрочната заетост

Manpower България реализира поредното стратегическо партньорство, този път с Национален младежки форум (НМФ) – най-голямата платформа за младежки организации в страната, обединяваща над 30 структури. Това сътрудничество е част от по-широката стратегия на Manpower за изграждане на мост между младежкия сектор и бизнес средата, с акцент върху дългосрочната заетост и професионалното развитие на младите хора в България.

Националният младежки форум е изключително активен в сферата на гражданското участие, застъпничеството за младежки политики и развитието на меки умения чрез своята Национална младежка академия. Организацията работи с млади хора на възраст от 18 до 29 години, като има разработени обучителни модули, застъпнически кампании и възможности за участие в европейски програми.

От своя страна, Manpower България внася своята дългогодишна експертиза в сферата на човешките ресурси, кариерното консултиране и анализите на пазара на труда. Именно тази комбинация от експертиза и достъп до младежки мрежи е основата за бъдещи съвместни проекти и активности.

Младежката безработица в България е почти три пъти по-висока от общата – според Евростат, през февруари 2025 г. общата безработица в България е 3,9%, но сред младежите (15–24 години) тя достига 10.1%. Това показва сериозен дисбаланс между нуждите на пазара на труда и подготовката на младите хора.

Друг ключов проблем е демографският натиск. Според прогнозите, до 2044 г. близо половината от работната сила в страната ще бъде на възраст над 55 години. Това засилва необходимостта от активна интеграция на млади кадри, които да поемат щафетата в икономиката и администрацията на страната.­­ 

Сътрудничеството между Manpower България и НМФ цели именно да отговори на тези предизвикателства чрез конкретни и измерими действия:

  • Обучения и консултации – предоставяне на кариерни насоки, обучения по меки и професионални умения и свързване на младежите с реални бизнес възможности.
  • Проучвания и анализи – съвместни изследвания за нуждите на младите хора и бизнес средата, които да служат за основа при създаването на политики и програми.
  • Публични кампании и помощ за младите – засилване на гласа на младите хора чрез медиите и дигиталните канали на Manpower, както и участие в обществени дебати относно бъдещето на младежта и труда. 

Това партньорство е стратегически и устойчив отговор на реалните нужди на младежите и бизнеса в страната. Като комбинираме опита на двете организации, имаме възможност да изградим ефективен модел за професионално ориентиране, активиране и интеграция на младите хора в икономиката и обществото.

Други новини

rt

Recruitment Trends 2025: Данни и стратегии за успешен подбор в Югоизточна Европа

В условията на все по-конкурентен пазар на труда и засилващ се недостиг на кадри, работодателите в Югоизточна Европа са изправени пред сериозни…
h22025

Стратегии за стабилност и задържане: Заплати, допълнителни придобивки и бонуси - тенденции (SATR H2/2025)

Българските работодатели продължават да адаптират своите стратегии спрямо динамиката на пазара на труда, фокусирайки се върху конкурентността на…
сс

Кариерните очаквания на младите таланти - Student Study 2025

За пета поредна година проведохме проучването Student Study 2025, посветено на кариерните нагласи и очаквания на младите хора. В периода май–юни…
loading-gif